onsdag 19. januar 2011

Livet går videre.

Livet skal gå videre sjøl om en er inne i sin livs kamp- formen er på topp etter cellegiftkuren sist uke.
Klarer å spise sjøl om magen har slått seg vrang og kvalmen fortsatt er  tilstede.

Eg var operert for gastric bypass i september og eg har bare en liten pinglemage på 25 ml. Må spise ofte og lite og dumping er et problem. Sukker  og fett tåler eg lite- da blir eg svett, får hjertebank og blir urolig i kroppen .Har opplevd så kraftig dumping at en lærer seg å være forsiktig.
Vanlig brødmat er heller ikje bra,men det finnes mange alternativer - kan bake rugbrød eller med spelt.

Proteiner skal en jo ha mye av , tenker eg skal kjøpe chiafrø og ha i grøten og brød- spent på hvordan det fungerer.Egg, egg og atter egg-  en god kilde til protein- blander et egg i havregrøten og får da både karbohydrater og protein. Smaker godt og skånsomt for magen....
Angrer ikje et sekund på GBP, men det kompliserer litt no, med tanke på næringsinntaket i forhold til kreftbehandlinga.

I går var eg på bassengtreninga- er instruktør i et terapibasseng for personer med muskel og skjelettplager. Sjøl har eg Fibromyalgi og har 60 % redusert arbeidsevne(ufør) og jobber i 50% stilling som spesialsykepleier i rus og psykistritjenesten- eller det rette er vel å si ansatt.Blir nok ingen jobb før til høsten.
Det å være instruktør er veldig givende og lærerikt-eg får kommet meg ut, trenet og hjulpet andre til å takle en tung hverdag. Kjente på kroppen at den fungerte godt og ikje minst fungerte hodet- hehe...

I dag har eg hatt besøk av en god kollega , ho har backa meg opp heile tia- ikje bare i denne tunge tia.Laga salat til ho kom og det var godt for sjæla å "sjorre" litt. Takk Wenche førr den støtta du gjer meg- Glad i deg.

Carpe Diem.
Bilde tatt sist oktober- viser Kistefjellet bada i sol.

Ingen kommentarer: