fredag 21. januar 2011

Gleden ved å ha barn.

Det er ikje gitt at alle får barn- eg har fått 5 barn og vært ekstramamma til ei datter i 20 år- så totalt teller barneflokken vår 4 jenter og 2 gutter.

Minstemann blir 14- og de andre blir 16-19-20-27 og 33 i løpet av året. Vi har 2 født  i Fiskens tegn, 2  Kreps , 1 Tvilling og 1 Jomfru- alle barna er vidt forskjellig- sjøl håret er ulikt på dem. Alle er unike og spesielle - som allle barn er. Veldig glad i dokker- banan mine.

3 av dem har spesifikke lese og skrivevansker- noe som har vært en utfordring både for dem og oss foreldre- det har blitt noen møter med skole og PPT opp igjennom åran. Men dem har klart seg bra- ho på 27 er utdanna barnevernspedagog, gift og har en fin jobb som menighetspedagog i Saltdal menighet.

Gutten på 19 er matroslærling på Trollfjord, har kjærest og hans mål er å bli sjøkaptein - noe eg tror han blir.

Jenta på 16 går siste året i grunnskolen og har som mål å bli soldat- og sta som ho er tror eg ho ender opp i Forsvaret. 
For å motivere ho til bedre karakterer på skolen har eg lovd ho belønning. 50 kr for 4, 100 kr for 5 og 200 kr for 6. Selvfølgelig får jo minstemann også samme belønning.

Eg har alltid gitt dem positiv tilbakemelding på karakterene- har dem gjordt sitt beste så skal dem ha kreditt for det.

Denne uka har Kine kommet hjem med 2 prøver som ho har fått 4 på, og Kim-Håvard 3 med 4 på. 

Bildet er tatt i Gerd-Anitas bryllupp nyttårsaften 2008.

Ingen kommentarer: