torsdag 20. januar 2011

Hårtap og parykk

Legen ved kreftavdelinga kunne fortelle at eg ville bli hårlaus- håret kunne falle av allerede første natta. Håret sett no like fast enda, og det er nok å ta av...

Tok mot til meg på mandag og ringte lokale frisøra for å sjekke ut om byen i Midttroms fører parykk. Blei henvist til Apollo frisør og fikk time der i dag.
I går kom vedtaket fra NAV om dekninga av utgifter til parykk- ny rekord mht kjapp saksgang i den etaten.Ellers så går det no ikje så fort der i gården.

Kom til salongen i god tid før avtalen- liker å være ute i god tid- hater å komme i siste liten. Kanskje derfor eg kom til verden over en mnd før tia  :-))

Blei tatt imot av innehaveren , ei kundevennlig og hyggelig dame. Masse parykker å velge mellom , så det var ikje enkelt å bestemme seg førr korsen fasong eg skulle velge. Hadde no fleipa med ungan at eg skulle bli rødhåret og langhåret. Falt for en halvlang modell, ikje i rødt- så får vi tilpasse den etterhvert.

Har ikje planer om å bruke den så mye, men det er greit å ha en når en skal være litt fjong.
Det finnes så mye fint i skjerf, sjal og luer,min eldste datter har allerede laga med ei lue.
Takk Gerd-Anita

Ingen kommentarer: