mandag 17. januar 2011

Kvalme og kvalme.

Bivirkningan på cellegiftkuren tok laus på fredags ettermiddag, en utrolig trøtthet, kvalme og brekninger kom over meg.Lørdagen blei tilbringt for det meste på sofaen  med bøtta i nærheten. Skikkelig dårlig var eg på lørdagskveld og eg tok tidlig kveld. Sendte sms til 2 damer som kan mere enn oss andre og som har kontakt med hjelperne våres, og ba om hjelp. Fikk umiddelbar respons og på søndag var formen mye bedre. Klarte å spise , men fortsatt like trøtt.I dag morrest våkan eg forholdsvis pigg- kjente med uthvilt- og kvalmen er nesten ikke til stede.Har fått spist og gler med til å spise fiskekaker med salat seinar.
Ha en fin dag.

2 kommentarer:

lars.tomas.midtskogen sa...

Hei.
Så deg på bloggen til Cathrine.

Føler med deg med kvalmen etter cg, regner med at du skal ha fec 60 i og med at du allerede er operert.
Selv ble jeg opr i august -10 og er pr i dag helt ferdig med cellegift og starter stråling 19.jan.
Leste at du var kvalm etter cellegiften, råder deg til å gi legen tilbakemelding på dette slik at du får mer kvalmestillende.
Selv hadde jeg Emend, Medrol, Afipran og Vival og klarte meg utrolig bra. Fikk også Ondensentron men denne ble jeg uvel av og kuttet den ut.
Ønsker deg lykke til med fortsettelsen, vi får tenke på at kreften er operert ut av kroppen og at det du skal gjennom nå kun er etterbehandling for sikkerhets skyld.
Klem Maritt

marjas sa...

Takk for gode råd- har Afipran og Zofran. Var skikkelig kvalm de dag 2-3 ,litt kvalm hver dag men bruker ikje nokka no, Får høre med legen eller prøve meg litt ut.

KLæm fra Johanne-Marie