mandag 28. mars 2011

Livets realiteter...

Ny uke og nye muligheita...formen har svinga veldig de siste dagan-og har hatt fleire dumpinger på mat som eg egentlig skal tåle- d e nokka dritt - førr kroppen blir enda meir i ulage...Fikk tel å med reaksjon på knekkebrød og banan i går....Sovet dårlig har også gjordt- så i natt tok eg sovetbl, sovna og blei vekt i 5 tia med at stormonsen skrapa på døra...og etter en tur opp var det ei god stund før søvnen kom....

Har hatt huset fullt av ungdomma heile helga...og kjenner eg blir sliten av alt styret...men sånn e d no når en har satt tel verden en skokk med unga :-)).E veldig gald i ungan mine , men innimellom blir det litt mykje styr....

Det var no ikje meininga å sette her og syte...,men kjenne meg litt frustrert og lei...eg e jo sjuk elller??? D e ikje alle som heilt skjønne at eg e like fit for fight som før...eller e d eg sjøl som har førr høye krav tel meg sjøl....hmmm ikje godt å sei..

I dag sov eg lenge, tok et varmt bad og inntok en banan før eg gikk ut i solskinnet..var kaldere enn eg trudde...la trøstig i vei etter veien.. med Bjørn Eidsvåg som trimmusikk...m sangen "hvis eg ber på mine kne" ..en cd som eg fikk i bursdagsgave og som er blitt spilt mykje... kom ikje så veldig langt før kroppen satte bremsene på...magen krølla seg og halsen snørte seg... jaja da var d vel bærre snu og karre seg heim...
D e jo viktig å lytte tel kroppe....har eg hørt...

Såg et sikkert vårtegn på min lille tur...d lå et svanepar inne i fjorden...
Vel hjemme henta eg posten og satt på trappa og leste avisa- enda et vårtegn...sola skinner og d dryp fra taket...av sny som tiner...

Har nå inntatt canapeer ;-)) ritzkjeks med cottage cheece og crabstic salat ..smakte godt...

No skal eg inn på hobbyrommet og lage konfirmasjonskort...en hobby som eg slapper av med og henter energi..

Ha en fin dag ...

1 kommentar:

Bibbi sa...

Ja det er hærlig å ha "samla troppene" til familiekos :) Men eg regner det som en selvfølge at du slipper å gjøre noe?.. For er det ei tid hvor du skulle vært fritatt alle plikter så er det no!! Også kan du heller hjelpe litt til hvis du kjenner at du orker.. Det har veldig lett for å bli slik at vi bare strekker oss litt, og så litt til, og så ryker strikken.... ;) Lettere sagt enn gjort ja, men det ER faktisk slik at du skal lytte til kroppen og ta det mere med ro. Høres veldig bra ut at du har sett vårtegn i form av svaner- for etter som eg har skjønt så har det snya nåkka inni hampen... Merker jo ikkje det så mye når eg bor på hotell- fritatt for all snymåkking ;)
Take care- tenk snart er du ferdig med cellegifta! Glad i deg :) No går vi mot lysere tider!!