fredag 18. februar 2011

Legebesøk og gammel bil

I dag kjørte eg datter nr 2 til legen- vi har en gammel Caravelle som har fuske i det siste, sliten dynamo. Nesten like sliten som eieren- men mitt batteri lader seg lettere ;-))
Heldigvis har vi no ikje hadd bruk førr 2 bila i det siste siden eg er hjemme, men i dag måtte eg kjøre. Fjerna ladinga og motorvarmeren fra bilen før vi la ut på den 3 mil lange strekninga, og av frykt for at eg ikje skulle få start på bilen etter legebesøket , lot eg motoren gå...noe eg ikje skulle ha gjordt.....

Etter at dattera mi hadde blitt diagnostisert Fibromyalgi- noe som ikje kom som et sjokk, dro vi heim.

Hadde vel kjørt halve distansen på hjemturen da det begynte å lyse rødt i noen lamper , oljelampa lyste....skrekk og gru...motorhavari neste??? Og motoren stoppa bare stille og rolig , og vi klarte å komme oss inn på en busslomme..God råd dyre..nokka det også blei ...måtte ta drosje heim og det kosta flæsk....

Mannen min og eldstesønn prøvde seg på å slepe den heim , men kom ikje langt førr de måtte gi opp. Men vi fikk den no heim etter å ha bytta batteri , og nå står den godt parkert i garasjen...Og eg må få tak i en dynamo- kjapt..

Ingen kommentarer: